mex.II. - podzim - 2012 Zapotitlán Salinas

...takže z Tehuacánu vyrážím směr Zapotitlán Salinas,kde vím o hotýlku.Bohužel na mně zbylo sedadlo č.3,tj.za řidičem,takže jsem nic neviděl a navigace jak na potvoru nefungovala.Vedle mně si sedla mexičanka,která mně ujistila,že až budeme v Salinasu,tak mně řekne.Asi jsem jí zapomněl říct,že nejsem Američan a já si zajel 70 km až do Santiago Chazumby.Naštěstí nešel revizor-předtím mně kontroloval jednou a pak ještě třikrát.V Chazumbě jsem chtěl přespat,ale opět tu zapomněli postavit hotel,tak sem jel colectívem za 30 peso zpět do Tehuacánu.Byl jsem utahaný tak jsem si řekl,že beru taxík a jakýkoliv hotel..No ale když jsem v Tehuacánu vylezl před terminál,kde stály taxíky,zapálil jsem si  a přímo přes cestu svítil neonový nápis "HOTEL"..dvacet metrů uličkou a už jsem vytahoval 150 peso...Ráno jsem zjistil,že hned vedle terminálu je gril s kuřatama-40 peso za celé kuře,plus 1 peso za papričky,cibuli ,okurek...no nekupte to za tu cenu!Pár metrů dál jsou dva internety a moře krámků se vším možným k snědku a taky kousek do kopce bazar,kde jsem v případě potřeby mohl něco prodat,postě všechno na jednom místě.

Je večer a já plánuju zítřek.Můžu jet na JZ do Salinasu,na jih až k Oaxace,nebo zpátky na sever do Chapulka-cca 2km před Azumbilou.Nakonec to vyhrává sever a to St.Anita (Anna-v mapě je to jinak a na zastávce taky jinak).

Druhý den ráno vystupuju naprvní zastávce (je jich tam více) a odbočuju doprava.Asi po 1 km cesty mezi kukuřičnými políčky odbočuju do skalnatých kopečků,ale kde nic,tu nic-později zjišťuju,že tato strana je orientovaná na západ...Potkávám sice plácačky,agávky a jiný mexický plevel (mít takový ve skleníku...),ale to není to "pravé ořechové".Až na vrcholku jednoho kopečku objevuju bílou mammillárku,nejvíce se podobá M.confusa,tato je ovšem kulatá,kdežto moje jsou "natáhliny"...o kus dál je polorozpadlý trs F.repenhagenii(?),dál několik coryphant.Začíná drobně pršet,jsem trochu nasraný a tak zvažuju ústup po východní straně kopce.Jako vždy to bylo "vo hubu"-strmá skála a jízda "po čopačky"někam dolů...malé zadostiučinění mě bylo objevení feráku,který mněl dobrých 22 -25cm v průměru a kousek od něj ,menší ,tak 15 - 18 cti centimetrový...Jinak nic,tak jsem aspoň fotil tilandsie a nějaký salát,kterému nerozumím,ale byl zajímavý.

Když už jsem se dostal na relativně schůdný terén,vzpomněl jsem si,že mám v kapse pár ořechů,co jsem dostal ještě v Ixmi,a tak že si je rozbiju...Pod prvním šutrem,co jsem v mexu zvednul ze země bydlel škorpión,malej,asi tícentimetrový,a měl ze mně větší strach,než já z něho.Stačí,jdu nahrát fotky.